Garanție și service

Toate produsele comercializate de MicroGrid beneficiază de condiții de garanție conforme legislației în vigoare prevăzute de ANPC și politicile comerciale ale producătorilor.

Produsele comercializate pe Site beneficiază de garanția legală de conformitate potrivit OUG 34/2014 și legea nr. 449/2003.

La produsele la care nu este specificată o anumită perioadă de garanție, garanția implicită este de 12 luni pentru persoane juridice și 24 de luni pentru persoane fizice.

Produsele sunt noi, în ambalajele originale și provin din surse autorizate de fiecare producător în parte. Certificatele de garanție sunt emise de către MicroGrid și asigurarea garanției va fi asigurată prin service-ul propriu.

În România, pentru persoanele fizice, costul aferent transportului produselor care fac obiectul garanției de la Cumpărător către MicroGrid și retur este suportat de MicroGrid.

În UE sau pentru persoanele juridice, costul aferent transportului produselor care fac obiectul garanției de la Cumpărător către MicroGrid și retur este suportat de Cumpărător.

Procedura de asigurare a garanțiilor

În cazul în care ați achiziționat produse de la MicroGrid, produse care s-au defectat, înainte de a trimite produsul în service vă rugăm să căutați certificatul de garantie al acestuia și să vă asigurați că produsul mai beneficiază de garanție.

Dacă produsul se încadrează în termenul de garanție, înainte de trimiterea produsului spre service Cumpărătorul are obligația de transmite către MicroGrid o cerere RMA prin e-mail la: contact@microgrid.ro. În cadrul acesteia trebuie specificat care este defectul și cât mai multe detalii despre acesta (cum/când a aparut, cum se manifestă, cum este produsul conectat/instalat); foarte utile pot fi eventualele poze/filmulețe din care reiese defectul.

Dacă pe baza informațiilor transmise în cererea RMA se ajunge la concluzia că produsul trebuie să ajungă in service, Cumpărătorul va primi Acceptul pentru cererea RMA și se vor stabili detaliile de transport.

Odată intrat în posesia MicroGrid, produsul va fi verificat în service și, dacă defectul face obiectul garanției, se vor face toate demersurile pentru ca starea acestuia să fie remediată în cel mai scurt timp posibil.

După readucerea produsului în stare de funcționare MicroGrid va contacta Cumpărătorul pentru a stabili detaliile de expediere a produsului către Cumpărător

Timpul de nefuncționare prelungește în mod corespunzător termenul de garanție. Acest interval se calculează din momentul înregistrării în service, până la aducerea produsului în stare de utilizare normală și notificarea în scris, în vederea ridicării produsului, sau până la predarea efectivă a produsului către Cumpărător.

Transportul produselor de la Cumpărător către Service

Înaintea trimiterii oricărui produs de la Cumpărător către Service-ul MicroGrid, Cumărătorul are obligatia să formuleze o cerere RMA, să primească acceptul pentru aceasta și să agreeze cu Microgrid modalitatea de transport.

Transporturile trimise fără a avea o cerere RMA anterior acceptată nu vor fi acceptate.

Dacă pentru transport, Cumpărătorul utilizează altă modalitate decât cea agreată cu Microgrid, costurile de transport sunt în sarcina Cumpărătorului, Cumpărătorul având obligația achitării transportului la expeditor. În acest caz, dacă transportul este trimis cu plata la destinație, transportul nu va fi acceptat.

Dacă pentru transportul produselor s-a stabilit utilizarea de servicii de curierat rapid, Clientul are obligația să selecteze opțiunea de verificare a coletului la primire. Transporturile trimise fără optiunea de verificare nu vor fi acceptate.

Cumpărătorul are obligația de a asigura ambalarea corespunzătoare a coletelor ce vor fi transportate pentru a se evita deteriorarea produselor în timpul transportului. Dacă un produs sau colet a fost deteriorat în timpul transportului se va refuza primirea acestuia și se va completa un proces verbal în acest sens.

Transportul produselor de la Service către Cumpărător

Înaintea trimiterii produsului înapoi către Cumpărător, Microgrid va contacta Cumpărătorul pentru a stabili detaliile de transport.

Transportul produselor se va face prin: servicii de curierat rapid având selectată opțiunea de verificare a coletului la primire; prin flota proprie (valabil pentru București/Ilfov) sau prin intermediul altor parteneri.

Dacă Cumpărător nu poate fi contactat de curier în vederea livrării produsului și produsul se reântoarce la Service, orice alta expediere ulterioară se va face pe cheltuiala Cumpărătorului.

Indiferent de direcția transportului, toate pachetele trimise la/de la service trebuie verificate în momentul primirii, în prezența curierului. În cazul în care se constată lipsa produsului sau deteriorarea acestuia datorită transportului, transportul trebuie refuzat (pentru a se întoarce la expeditor).

Procedura de Service

După recepționarea în service, produsul va fi verificat dacă mai este în garanție, dacă defectul raportat este real și dacă defectul nu a fost cauzat de utilizarea necorespunzătoare a produsului.

Dacă produsul face obiectul garanției se va proceda la remedierea defectului. Remedierea poate fi: repararea produsului, scoaterea din garanție a acestuia, înlocuirea parțială sau integrală mergând până la returnarea contravalorii produsului în lipsa altei soluții.

În cazul solicitării nejustificate de acordare a garanției (inclusiv pentru produsele care nu manifestă defectul raportat), sau defectarea produsului s-a produs în urma folosirii lui fără a respecta conditiile de garanție și specificațiile din cartea tehnica a produsului, Cumpărătorul înțelege și este de acord că datorează către MicroGrid contravaloarea manoperei de investigare a produsului reclamat ca fiind defect (cost care nu poate fi mai mic de 100 lei) cât și toate costurile aferente transportului către service și retur.

Pierderea Garanției

Nu fac obiectul garanției următoarele situații:

  • Produsele care nu mai sunt în garanție;
  • Produsele care nu respectă condițiile de garanție;
  • Defectele de orice fel apărute ca urmare a instalării sau folosirii defectuoase/necorespunzătoare a produselor/echipamentelor;
  • Produsele care au suportat intervenții (de orice natură) de către personal neautorizat;
  • Produsele supuse la șocuri fizice (indiferent de natura acestora);
  • Produsele supuse la șocuri electrice (atât din rețea cât și datorită descărcărilor electrice din atmosferă);
  • Produsele destinate utilizării la interior care au fost supuse la: umiditate/apă/condens, temperaturi în afara limitelor sau variații mari de temperatură;
  • În cazul invertoarelor/chargerelor, depășirea tensiunii maxime de mers în gol acceptată de acestea.

Service Post-Garanție

Dacă un produs, care nu face obiectul garanției sau care și-a pierdut garanția este trimis în service, MicroGrid poate (de la caz la caz) să ofere Cumpărătorului servicii de Post-Garantie.

În cazul în care Cumpărătorul dorește să beneficieze de servicii de Post-Garanție, Cumpărătorul este de acord că va avea de suportat toate costurile aferente: diagnosticării, reparării produsului (inclusiv manopera), pieselor de schimb (daca este cazul) și de transport (către Service și retur către Cumpărător).

Facturi Service

Facturile emise de MicroGrid către Cumpărător pentru servicii de manopera, reparatie, transport, etc. trebuie achitate de Cumpărător in maxim 14 zile calendaristice de la data emiterii facturii. Produsele care fac obiectul acestor facturi vor fi expediate către Cumpărător doar după achitarea contravalorii facturilor.

În cazul în care Cumpărătorul nu efectuează plata facturilor în termen de 90 de zile, Cumpărător este de acord că MicroGrid poate vinde produsele care fac obiectul acestor facturi în vederea recuperării prejudiciului.

Pentru ale informaţii legate de garanție, service sau cereri RMA vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: contact@microgrid.ro